Województwo pomorskie stało się magnesem przyciągającym nowych inwestorów. To świetna wiadomość, ale też nowe wyzwanie dla pracodawców i władz regionu. Odpowiedzią na to jest „Live more. Pomerania”, pierwsza w Polsce tak wszechstronna kampania promująca region, jako świetne miejsce do życia i pracy.
– Postanowiliśmy nie tylko zachęcić do wyboru województwa pomorskiego na nowe miejsce do życia, ale też wspomóc tych, którzy już rozważają przeprowadzkę. Na stronie internetowej projektu stworzyliśmy obszerną bazę wiedzy o naszym regionie w dwóch językach, polskim i angielskim, a planowane są kolejne dwa, rosyjski i ukraiński – opowiada Łukasz Żelewski, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Pomorza S.A. – Poprzez stronę staramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania, jakie może mieć potencjalny zainteresowany.
Pod adresem www.livemorepomerania.com można więc przeczytać o tym, jakie firmy rekrutują w województwie pomorskim oraz jakie są wymagane kompetencje do podjęcia w nich pracy. Jest też osobna część poświęcona atrakcjom czekającym w regionie oraz część poświęcona życiu codziennemu, gdzie dowiemy się, jak zapisać dziecko do szkoły, poznamy trójmiejskie dzielnice i komunikację miejską. Licealiści i studenci znajdą natomiast część poświęconą studiowaniu w regionie. Pomysłodawcy projektu planują również bieżące aktualizowanie strony o opisy kolejnych ciekawych miejsc, wydarzeń kulturalnych, rozrywkowych czy też o artykuły pomorskich pracodawców i uczelni.
– Projekt „Live more. Pomerania” został powołany do życia, ponieważ do tej pory nie było jednego miejsca, które pokazywałoby wszystkie aspekty pracy, życia i studiowania w województwie pomorskim, a badania pokazały, że istnieje duże zapotrzebowanie na tego typu informacje – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. – Jesteśmy tym samym pierwszym województwem w Polsce, które w ten sposób pragnie pomagać w przeprowadzce do regionu.
– Prowadzimy też media społecznościowe projektu. Na profilach na Facebooku, Instagramie i LinkedInie, mamy kontakt z odbiorcami, odpowiadamy na ich pytania i pokazujemy, że warto tu żyć i pracować, korzystać na co dzień z tego co daje nam otoczenie i rozwijać się zawodowo – podsumowuje Wojciech Tyborowski, dyrektor Invest in Pomerania.
Wśród Polaków wzrasta zainteresowanie przeprowadzką na północ Polski, gdzie, jak pokazują badania, łatwiej o wysoką jakość życia, świeże powietrze, spokojniejsze życie czy zachowanie równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym.
O „Live more. Pomerania”
Kampania informacyjna „Live more. Pomerania” to jeden z elementów projektu „Invest in Pomerania2020”, finansowanego ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Projekt realizuje inicjatywa Invest in Pomerania, która koordynowana jest przez Agencję Rozwoju Pomorza oraz Samorząd Województwa Pomorskiego. Do współpracy nad kampanią zaproszeni zostali również inwestorzy, mający swoją siedzibę w województwie pomorskim, pomorskie uczelnie, urzędy miast oraz inne organizacje. W ramach „Live more. Pomerania” prowadzona jest strona internetowa oraz kanały w mediach społecznościowych. W przyszłości twórcy kampanii zapowiadają także uczestnictwo w targach pracy w Polsce.
Kontakt dla mediów:
Poniższe dokumenty przeznaczone są na potrzeby przetargów prowadzonych przez Agencję Rozwoju Pomorza S.A. W innych przypadkach prosimy o kontakt na powyższy e-mail.