Czy promowanie regionu pod wspólną marką to dobry pomysł?
tak, to najlepsza droga do pokazania potencjału
łącznie głosów: 184Targi MiPIM od 19 lat odbywające się we francuskim Cannes przyciągają ponad 24 tysięcy uczestników z całego świata. Jest na nich obecnych 3 100 wystawców reprezentujących 100 krajów, którzy spotykają się na powierzchni ok. 20 tys. m kw. W ciągu czterech dni spotykają się tu przedstawiciele największych na świecie funduszy inwestycyjnych, deweloperzy obiektów handlowych, biurowych, logistycznych i hotelowych. W czasie imprezy 360 prelegentów bierze udział w 100 panelach konferencyjnych.
Trójmiasto i miasta pomorskie występują tam razem pod marką Invest in Pomerania; ponownie na stoisku zaprojektowanym na potrzeby targów ubiegłorocznych. Jest ono inspirowane motywem najbardziej rozpoznawalnego surowca regionu, czyli bursztynu. W Cannes promują się też wszystkie największe miasta w Polsce: Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Katowice, Wrocław.
Czytaj także: co prezentował region pomorski w Cannes w 2017 roku
Wśród partnerów, którzy pojechali na MIPIM z naszego regionu, znajduje się Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gdański i Rumia oraz Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego. Organizatorem stoiska jest Agencja Rozwoju Pomorza.
– Prezentujemy zarówno tereny przemysłowe i logistyczne, jak i cały wachlarz ofert o charakterze usługowym – Airport City w Gdańsku, projekty waterfrontowe w Gdyni, kompleksy biurowe, żeby wymienić tylko niektóre. Szukamy przede wszystkim dużych międzynarodowych funduszy inwestycyjnych o szerokim kręgu zainteresowań pod kątem inwestycji w nieruchomości – mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Oferta miast i prywatnych inwestorów
Gdańsk zaprezentuje przede wszystkim projekty, które chciałby rozwijać w partnerstwie publiczno-prywatnym. Wśród nich m.in. projekt komercjalizacji terenów przy Stadionie Energa Gdańsk „Nautilius Gdańsk” – wielofunkcyjny kompleks rekreacyjno-rozrywkowy, którego jednym z elementów będzie oceanarium; koncepcja Airport City – obejmuje przede wszystkim kolejny etap rozbudowy terminalu lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku i inwestycje w tereny przylotniskowe; komercjalizacja terenów Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego (PCI) – około 70 ha gruntów położonych blisko Portu Gdańsk, a także: rewitalizacja Nowego Portu oraz terenów położonych w okolicy ulicy Dyrekcyjnej i Partyzantów (nieruchomości GZNK).
Sopot przedstawia projekt budowy hotelu przy hipodromie oraz teren przeznaczony pod usługi kuracyjno-sanatoryjne przy ulicy Bitwy Pod Płowcami. Szuka także inwestorów dla działek, które posiada na terenie Gdańska.
Materiały promocyjne na targi udostępnili też deweloperzy prywatni realizujący swoje inwestycje w obrębie Pomorza – Olivia Business Centre, Doraco, Semeco, Vastint.
– Na wspólnym stoisku i w prezentacji naszego regionu znajdują się informacje o projektach na terenie Młodego Miasta, czy Nautilius w Letnicy. Jest tutaj Maciej Grabski, który mówi o Olivii Business Centre, Zbigniew Nowak, który prezentuje apartamenty na Wyspie Spichrzów, przedstawiciele firmy RWS z projektem biurowca Eternum, a inwestorzy z Gdyni z terenów Międzytorza, Nauty i Waterfrontu prezentują wspólnie potencjał tego terenu jako Sea City – relacjonuje Mikołaj Trunin, zastępca dyrektora Invest in Pomerania.
– Nasze województwo staje się coraz bardziej rozpoznawalne na arenie międzynarodowej. Dzięki coraz szerszej ofercie lokalnych partnerów, łączeniu sił i budowaniu przez nich wspólnej oferty stajemy się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów z każdej branży – komentuje Piotr Ciechowicz, wiceprezes ARP.
Lech Wałęsa zaprasza do inwestowania
Filmy i prezentacje promujące potencjał województwa wyświetlane są na multimedialnych ekranach. Na jednej ze ścianek stoiska umieszczono również historyczne zdjęcie Lecha Wałęsy. Jak wynika z relacji, wczoraj inwestorów i dziennikarzy z całego świata przyciągnął na stoisko Pomorza prezydent Lech Wałęsa.
– Walczyliśmy nie tylko o wolność i demokrację dla Polaków. Walczyliśmy również dla was. Dla inwestorów z Europy, Ameryki, Azji. Abyście mogli swobodnie inwestować swoje pieniądze w naszą gospodarkę, tworzyć miejsca pracy i pomagać nam rozwijać Polskę. Dlatego proszę was, żebyście dalej to czynili – mówił Wałęsa.
Wystąpienie Lecha Wałęsy to nie koniec wydarzeń na stoisku Pomorza. W ramach wydarzeń organizowanych przez Gdańsk będą prezentowane dwa duże projekty inwestycyjne: rewitalizacja Letnicy i Stoczni Cesarskiej. Pierwsza prezentacja będzie premierowym ogłoszeniem nowej inwestycji w Gdańsku – kompleksu hotelowo-usługowego Nautilus, który ma powstać w sąsiedztwie stadionu Energa. Z kolei podczas drugiego wydarzenia inwestor Stoczni Cesarskiej ogłosi zwycięzcę konkursu na koncepcję zabudowy swojego terenu, a punktem kulminacyjnym wydarzenia będzie podpisanie umowy ze zwycięskim biurem architektonicznym.