Nowe centrum usług w Trójmieście przejmie operacje firmy ONE w Europie.
Ocean Network Express (ONE) jest globalnym przewoźnikiem morskim, który powstał z fuzji trzech armatorów kontenerowych: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd („K” Line), Mitsui O.S.K. Lines Co., Ltd (MOL) oraz Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Połączona zdolność przewozowa flot kontenerowców , którymi dysponuje ONE obejmuje 1 440 000 TEU (jedna jednostka TEU odpowiada kontenerowi o objętości 6 metrów kwadratowych), co pozwala obsłużyć 100 krajów oraz 200 kluczowych portów na całym świecie.
Nowy przewoźnik wybrał magentę jako oficjalny kolor swoich statków i kontenerów3. Rebranding objął także nowy wystrój oraz zwiększenie biura mieszczącego się w Trójmiejskim kompleksie Alchemia.
— Patrząc na aranżację biura od razu pomyślałam o branży morskiej, ściany pomieszczeń przypominają konteneru. W środku człowiek czuje się jak w największym terminalu kontenerowym na Morzu Bałtyckim – mówi Małgorzata Tusk z invest in pomerania, odpowiedzialna za sektor nowoczesnych usług dla biznesu w Invest in Pomerania.
Wysoki poziom obsługi
Obecnie, centrum operacyjne ONE w Gdańsku zatrudnia 120 osób.
— Na regionalnym rynku pracy jest wielu profesjonalistów z zakresu logistyki i spedycji, dzięki którym ONE będzie mogło zapewnić klientom najwyższy poziom obsługi – powiedział Reiner Zimbalski, dyrektor gdańskiego centrum operacyjnego podczas oficjalnego otwarcia biura 13 sierpnia 2018 roku.
Firma poszukuje analityków ze znajomością języków (angielski to podstawowy wymóg, inny europejski język to zaleta), wyższym wykształceniem (szczególnie w kierunkach związanych z branżą logistyczną) oraz znajomością branży morskiej.
— Wybór Trójmiasta jako lokalizacji to nie przypadek – stwierdza Zimbalski – centrum w Gdańsku będzie kluczowym ogniwem w procesach realizowanych przez ONE, przejmie także różnorodne zadania pomocnicze realizowane dla klientów w Europie, takie jak zarządzanie wyposażeniem, obsługa techniczna i naprawa. Dział operacji portowych w Gdańsku jest w stałej komunikacji z terminalami innych Europejskich portów. Wszystko w celu zadbania, aby każdy kontener został załadowany na właściwy statek i sprawnie dotarł do miejsca przeznaczenia.
Rosnąca pozycja Trójmiasta na mapie przewozów morskich
Dzięki przybrzeżnej lokalizacji Trójmiasto zawsze jest brane pod uwagę podczas uruchamiania nowych połączeń morskich. To wspólna decyzja, podejmowana przez wszystkich członków THE ALLIANCE, stowarzyszenia złożonego z liderów branży. Według Zimbalskiego Trójmiasto ma potencjał, aby stać się równie istotnym europejskim centrum co Hamburg czy Rotterdam.
— Rozwój Trójmiasta, a szczególnie widoczna gołym okiem ekspansja Portu Gdańsk pokazuje, że Trójmiasto jest mocno zakorzenione na portowej mapie Europy – stwierdza – Dalszy wzrost zależy od kilku parametrów ekonomicznych, co utrudnia jednoznaczną ocenę. Trójmiasto zdecydowanie jednak nie powinno rezygnować z dążenia do wielkości.
|