Czwartkowe (29.11) warsztaty organizowane przez Randstad i ABSL to przykład inteligentnych reakcji polskiego BSS na dynamiczne realia rynku pracy. Wobec rosnącej konkurencyjności, firmy analizują swoje oferty rekrutacyjne a także ogólny wizerunek firmy i ogólną rozpoznawalność sektora Nowoczesnych Usług dla biznesu.
Wszystko po to, aby trafić do właściwych ludzi, którzy zasilą trójmiejskie biura. Refleksja dotyczy m.in. języka i identyfikacji wizualnej, którymi posługuje się firma, ale także dbania o aktualnych pracowników. Analitycy identyfikują przeszkody, które stwarza korporacyjny język branżowy i zastępują je przystępnymi komunikatami skierowanymi do kandydatów.
W warsztatach wzięli udział studenci, pracownicy uniwersyteckich biur karier oraz eksperci działów HR i employer branding parunastu firm trójmiejskiego sektora BSS. Podczas spotkania, Randstad – międzynarodowa agencja specjalizująca się w usługach doradzctwa personalnego i pracy tymczasowej – zaprezentowała raport z badań dotyczących społecznej rozpoznawalności sektora BSS w porównaniu z innymi sektorami polskiej gospodarki.
Przeprowadzono ćwiczenia pozwalające wychwycić kluczowe elementy samoprezentacji w ogłoszeniach o pracę. Spotkanie było także okazją do rozmów pomiędzy pracownikami uniwersyteckimi, studentami a specjalistami sektora; przedyskutowano między innymi znajomość sektora nowoczesnych usług pośród studentów.
Spotkanie odbyło się w budynku Olivia Four należącym do Oliwskiego kompleksu biurowego Olivia Business Center.